Flagowi Producenci

Logowanie

intel2.jpg

logo

Najczęstsze problemy


Problemem Asusów jest wysoka temperatura i grzanie się płyty głównej, co prowadzi do uszkodzeń przetwornicy i elementów zasilania. Objawem wysokich temperatur na płycie jest wyłączanie się laptopa oraz zawieszanie podczas pracy. Długotrwała praca na przegrzewających się układach płyty głównej prowadzi do poważnego uszkodzenia przetwornicy – laptop się wówczas nie włącza, bądź włącza się na parę sekund i gaśnie.Standardową operacją stosowaną w laptopach Asus jest konserwacja płyty głównej i układu chłodzenia  – wentylatora, układów pasywnych oraz zmiana pasty termoprzewodzącej i termopadów.W przypadkach, gdy laptop nie chce się uruchomić (wciśnięcie przycisku POWER), należy wykonać konserwację i przegląd oraz przystąpić do prac naprawczych układu zasilania. Po przeprowadzonej diagnozie w zależności od problemu i skali uszkodzenia naprawie ulegają gniazdo zasilania, mikrokontroler lub mostek na płycie głównej.

Jak zapobiegać przegrzaniom?

Wykonać przegląd techniczny laptopa szczególnie przed okresem letnim.

W ramach przeglądu przeprowadzimy konserwację i czyszczenie komputera ze zwróceniem szczególnej uwagi na wentylator, który w wyniku zabrudzeń i zużycia pracuje głośno lub działa na zmniejszonych obrotach. Płyta główna jest dokładnie czyszczona z osadów, zmieniana jest pasta chłodząca na procesorze, wymienione zostają termopady.

Kolejnym problemem, który występuje w Asusach to powyłamywane zawiasy i pękająca obudowa górnej i dolnej. W tym przypadku pomoże konserwacja lub w skrajnych przypadkach wymiana poszczególnych elementów na nowe.

Problemy z Asusem mogą również wynikać z nieprawidłowego działania systemu Windows XP/Vista/7/8. Po reinstalacji systemu często występują kłopoty z dźwiękiem i mikrofonem. Wynika to ze źle dobranych sterowników (nawet w sytuacji, gdy ściągaliśmy je ze strony producenta). Niejednokrotnie zdarza się, że laptop nie chce współpracować z daną wersją Windows, dotyczy to zwłaszcza problemu z niektórymi kartami Wi-Fi pod kontrolą Windows 8.

Powtarzającą się usterką w Asusie jest BSOD (niebieski ekran). W takich okolicznościach należy sprawdzić dysk i działanie systemu oraz pamięci RAM. Poza tym wymagana jest kontrola napięcia na płycie głównej. W większości przypadków uszkodzony jest system Windows, wgranie odpowiednich plików systemowych naprawia usterkę. Bardziej groźna jest utrata spójności partycji dysku, czyli wymieszanie się danych i uszkodzenie systemu. Tu nie za każdym razem udaje się odzyskać sam system, jednakże cenne dane użytkownika takie, jak zdjęcia i dokumenty zazwyczaj pozostają nietknięte. Nieco rzadziej blue screeny stanowią reakcję systemu na uszkodzone obszary dysku, w tym pliki istniejące na tych obszarach. W 90% przypadków udaje się nam usunąć wadę. Usterki dysków są dość popularne i wynikają ze zmęczenia materiału. Ostatnim powodem awarii jest pamięci RAM, jednak ich uszkodzenie zdarza się bardzo rzadko. Aby je sprawdzić, należy uruchomić oprogramowanie diagnostyczne, a w razie braku znalezionych błędów – podmienić pamięci na inne i sprawdzić występowanie blue screenu.

Przykładowe problemy w laptopach ASUS


  • Laptop przegrzewa się i wiatraczek pracuje głośniej
    • Zalecane jest przeczyszczenie układu chłodzącego. Normalna temperatura procesora w laptopie mieści się w granicach od 45°C do 75°C.
  • Nie działa WI-FI
    • Należy sprawdzić, czy fizyczny przełącznik WIRELESS jest w pozycji ON.
    • Kombinacja klawiszy Fn+F2 włącza moduł WiFi – przed instalacją sterowników WLAN należy zainstalować ASUS Wireless Console.
    • Jeśli jest to karta firmy Atheros – używaj Atheros Client Utility.
    • Czasem pomaga ponowna instalacja sterowników WLAN.
    • W przypadku używania systemu Windows 8 mogą wystąpić problemy z kompatybilnością karty sieciowej.
  • Nie działa Bluetooth
    • Kombinacja klawiszy Fn+F2 włącza moduł Bluetooth – przed instalacją sterowników BT należy zainstalować ASUS Wireless Console.
    • Ponowna instalacja sterowników Bluetooth.
  • Nie działa touchpad
    • Sprawdzenie przycisku włącz/wyłącz lub użycie kombinacji klawiszy Fn+F9.
    • Ponowna instalacja sterowników.
  • Klawiatura działa niepoprawnie, nie funkcjonują skróty klawiszowe
    • Sprawdzenie czy Num Lock jest wyłączony.
    • Zainstalowanie sterowników ATK, jeśli ma ich w systemie.
  • Laptopa nie da się włączyć (brak reakcji na wciśnięcie przycisku POWER)
  • Laptop działa bardzo wolno
    • Przyczyną jest najczęściej nagromadzenie niepotrzebnego oprogramowania, powodujące stopniową degradację systemu.
    • W bardziej ekstremalnych przypadkach winę ponosić mogą wirusy, błędy dysku i konflikty oprogramowania.
  • Obraz z kamerki internetowej skacze i nie jest ostry
    • W zależności od ustawionej rozdzielczości kamerki internetowej, liczba klatek na sekundę będzie malała wraz ze zwiększeniem rozdzielczości. Oświetlenie gra tu kluczową role. Przy niewystarczającym oświetleniu, obraz z kamerki internetowej może być zamazany lub może występować efekt "śniegu".

Skontaktuj się z nami!

W przypadku problemów prosimy o kontakt pod numerem 697689924 lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.